تحلیلی بر قیمت و ضمانت سئو

1
تحلیلی بر قیمت و ضمانت سئو

تحلیلی بر قیمت و ضمانت سئو


تحلیلی بر قیمت و ضمانت سئوReviewed by Moein on May 19Rating: 5.0تحلیلی بر قیمت و ضمانت بهینه سازیتحلیلی بر قیمت و ضمانت بهینه سازی

seo price cover تحلیلی بر قیمت و ضمانت سئو

در این مطلب با نگاهی علمی، درباره بحث تضمین در سئو و شاخص های تعیین قیمت بهینه سازی وب سایت ها می پردازم.در پایان ، خود شما، یک کارشناس قیمت سئو خواهید شد و به درک درستی درباره ضمانت درسئو خواهید رسید!

توصیه می کنم قبل از مطالعه این مطلب، دروغ های سئو رو مطالعه کنید.در این مطلب درباره تضمین سئو، قیمت، تخصص سئوکاران، تفکر های مختلف،پکیج های سئو، قرارداد های سئو، اخلاق در سئو و ویژگی سئوکاران حرفه ای، صحبت می کنیم.

 

باور ها و گفتگو های رایج و غلط درباره قیمت و ضمانت در سئو:

۱- قیمت سئو حدود N تومان است.کاری ندارم N چه عددی است! تعیین عدد ثابت برای قیمت سئو اشتباه است.زیرا قیمت به خیلی از عوامل بستگی دارد.چطور می توان برای همه سایت ها یک نسخه پیچید و حتی یک محدوده قیمت در نظر گرفت؟

۲-در سئو هیچ تضمینی وجود ندارد.هر کس صفحه اول را تضمین می کند دروغگوست.زیرا خود گوگل به وب مستران تضمین نمی دهد.در ادامه متوجه می شوید که چرا این حرف، از اساس غلط است.

۳- به جای دادن پول به سئو کار، خودت سئو را انجام بده تا پول اضافی به کسی نداده باشی.در ادامه بحث می کنیم که چرا به متخصص سئو نیاز داریم.

۴- چرا برای سئو هزینه کنم؟سئوی سایت من ۹۰ درصد است! (با توجه به سایتهای خودکار تحلیل سئو!)

۵- به جای هزینه برای سئو، قالبت را سئو کن، پست اختصاصی بنویس، راهنما های گوگل را مطالعه و رعایت کن.نیازی نیست به سئو کار پول بدهی.به همین راحتی سئو در اینها خلاصه شد!

۶-به جای هزینه برای سئو، خودت سئو یاد بگیر.این حرف تا حدی می تواند صحیح باشد که حد آن در ادامه این مطلب مشخص می شود.

۷-این شخص/شرکت/وب سایت ، نمونه کارهای زیادی دارد و تضمین هم می کند.پس حتما می تواند سایت ما هم با موفقیت سئو کند.

۸-با سئوکارهای گران کار نکن.هر کس کار ارزان تری داشت، بهتر است.

۹-بعد از مشاهده نتایج، به سئوکار پول بده.در غیر اینصورت اطمینان نکن.

۱۰-قیمت سئوی هر کیورد، N تومان است. این مورد متفاوت از مورد اول است.در اینجا منظور من، برای کسانیست که همه کلمات کلیدی را یکی می دانند و روی تعداد کلمات کلیدی قیمت می دهند.

 

چرا سئو نمی تواند یک محدوده قیمت داشته باشد؟

دلیل اول – بستگی به قدرت فعلی وب سایت دارد.سایتی که از اساس مشکل دار است را شاید نتوان سئو کرد و سایتی که به شدت مستعد است، را ممکن است با قیمتی بسیار کمتر از سایت های هم موضوع و هم سطح از نظر رقابت، سئو کرد.

دلیل دوم – بستگی به رقابت دارد.مگر می شود برای سایت شارژ، یک قیمت داد و برای سایت فروش چمن مصنوعی هم همان قیمت را داد؟یکی از بدترین و ناآگاهانه ترین قیمت دادن ها، قیمت به تعداد است.یعنی بگویند، هر کلمه کلیدی(یا عبارت)، N تومان! هر کلمه کلیدی یک وزن دارد و کسی که روی تعداد، و بدون توجه به موضوع و رقابت، قیمت می دهد، حداقل از نظر فنی، قابل اعتماد نیست.

دلیل سوم – بستگی به نوع سایت و تعداد کلمات کلیدی دارد.سئو انجمن ها، فروشگاه های اینرنتی، نیازمندی، سایت های شرکتی با کیورد های محدود، سایت های دانلود، چطور می تواند یک قیمت داشته باشد؟برای سئوی سایت دانلود که با عناوین پست های خود، باید رتبه خوبی پیدا کند، چطور می توان، قیمت مشابه یک سایت با کیورد خاص را داد؟صحبت این نیست که سئوی سایت دانلود، گرانتر از سایت با یک کیورد خاص است.صحبت سر تفاوت قیمت است.

 

شاخص های قیمت سئو چیست؟

۱- همه ۱۱۴ فاکتور سئو – یعنی در سایتی که قرار است بهینه سازی شود، چه مقدار از ۱۱۴ فاکتور سئو و با چه کیفیتی انجام شده است؟فاکتور های دیگر، همگی می توانند زیر مجموعه همین فاکتور باشند:

۲-تعداد کلمات کلیدی

۳-نوع وب سایت (دارای کلمات خاص و محدود ، دانلود ، انجمن ، نیازمندی و …)

۴-خود کلمات کلیدی و رقابت آنها.حتما آموزش انتخاب کلمات کلیدی مناسب و نحوه تشخیص رقابت کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

۵-سابقه وب سایت.سئوی سایتی که به کل، اعتماد گوگل از او سلب شده است، بسیار مشکل تر است.

 

قیمت سئو واقعا چقدر است؟

خیلی خلاصه از حدود ۵۰۰ هزار تومان بگیرید تا بیش از ۱۵ میلیون تومان! بسیاری از مواقع، هزینه پشتیبانی ماهانه نیز مورد نیاز است که خود آن هم می تواند از ماهانه ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد.سئو اساسا باید به صورت ماهانه باشد.چون تا وقتی رقابت و تغییرات الگوریتم های گوگل هست، سئو هم هم هست و تا وقتی سئو هست، فعالیت ماهانه هم وجود دارد.اما اگر سئوکار بتواند، به شکل بسیار قدرتمند تری از سایر رقبا عمل کند طوری که رقبا، به راحتی نتوانند، بر رقیب جدید خود چیره شوند(یا کلا رقابت، کم باشد)، می توان گفت، که هزینه ماهانه هم در کار نیست.

 

چرا می گویند هر کس ادعای تضمین در سئو می کند دروغگوست و آیا این حرف صحیح است؟

۱- چون خودشان توانایی کافی ندارند و فکر می کنند همه مثل خودشان ناتوانند.

۲-چون خود گوگل رسما گفته است که هیچ ضمانتی نمی کند که هر کس از راهنمایی هایش پیروی کند، به صفحه اول گوگل می آید.

۳-چون تضمین روی یک وب سایت خارجی به نام گوگل که خارج از کنترل سئوکار است ، داده می شود.

شرکت بودن یا نبودن سئوکار، ملاک نیست!

ثبت شرکت و مهر و کاغذ بازی، هیچ کاری ندارد.امروزه همه جا پر از دفاتر و حتی منشی مجازی و اجاره ای چند ساعته است.هر کس برای کار دیگری، می تواند یک دفتر هم اجاره کند و به شما بگوید که شرکتش است(که هیچ ارتباطی به سئو ندارد).همه می توانند چند خط تلفن خریداری کنند و روی گوشی خود دایورت کنند تا بگویند با تلفن ثابت داریم و معتبر هستیم!

از طرفی شرکت های معتبر و بزرگ هم ممکن است دانش کافی نداشته باشند.داشتن دفتر و سابقه، لزوما به معنی دانش سئو نیست! اتفاقا شرکت های بزرگ راحت تر می توانند، شما را دور بزنند.چون شما به خود اجازه نمی دهید که به خاطر عدم تعهد آن شرکت، با آن شرکت، گلاویز شوید و آنها به هزار ترفند می توانند دلیل و توجیه بیاورند.

این به معنی این نیست که همه شرکت ها بی اعتبارند و اشخاص با اعتبار.بلکه صرفا به این معنی است که صرف شخص یا شرکت بودن سئوکار ، بزرگ یا کوچک بودن سئوکار، نمی توانید درباره اعتبارش قضاوت کنید.

قرارداد های سئو، قابل اطمینان نیسنتند! سئو مبتنی بر اخلاق است و بس!

بیایید سادگی رو کنار بگذاریم.فرض کنید قرارداد محضری با شرکت بسیار مشهور و بزرگی بستید.سپس فرض کنید این شرکت موفق نشد و کار شکست خورد.شما می خواهید تشریف ببرید دفتر شرکت و با مسئولین آن دعوا کنید؟یا میخواهید به دادسرا تشریف ببرید و بگویید فلان شرکت، سایت من را در گوگل بالا نیاورده است؟خنده دار نیست؟

بدون شک، شما از خیر آن شرکت و پول خود می گذرید و هزاران دلیل برای شما می آورند که مشکل از سمت آنها نبوده است و رد این دلایل آنها هم برای شما در دادگاه قابل اثبات نیست.بیایید سادگی را کنار بگذارید! میخواهید به دادسرا بروید و قرارداد سئو را نشان دهید و به قاضی بگویید، آقای قاضی فلان شرکت سایت مرا در گوگل در زمان مقرر بالا نیاورد؟ چه فکری پیش خود کرده اید؟ خیالتان را راحت کنم! هیچ دست آویز قانونی در سئو برای شما وجود ندارد.نه با دعوا می توانید کار خود را پیش ببرید نه با قانون.سئو مبتنی بر اخلاق و اعتماد است.اگر اخلاق باشد،(از سمت دو طرف.نه فقط سئوکار) ، همه چیز به درستی پیش می رود.اگر نباشد، با قرارداد و قانون هم هیچ کاری پیش نمی رود.

اما یک تفاهم نامه کتبی، که طرفین بدانند چه قول و قرارهایی با هم دارند که بعدا بتوانند به آن مراجعه و استناد کنند (بین خودشان و به خاطر جلوگیری از فراموشی) ، بسیار بسیار مناسب است.

پرداخت هزینه به سئوکار بعد از مشاهده نتایج! آری یا خیر؟

پرداخت در آخر کار ، یک روش غیر حرفه ایست و در هر حوزه ای در فناوری اطلاعات، کار بسیار غلطی است.به این علت که وقتی از سمت مشتری پرداختی صورت نگیرد، خود مشتری احساس می کند، کار را به کسی نسپرده است و هیچ حساسیتی ندارد و در بسیاری از موارد ممکن است مشتری، به چند نفر، کار را بسپرد و یا ناگهان فراموش کند که کارش را به کسی سپرده است.عدم پرداخت از سمت مشتری، موجب عدم تعهد از سمت مشتری هم می شود و حتی اگر سئوکار، کار را به نتیجه برساند، مشتری تصور می کند، خودش کارش را به نتیجه رسانده است.(مثلا به خاطر تولید محتوایش بالا آمده).لذا در پایان کار، پرداختی هم انجام نمی دهد!

دلیل دوم این است که خود سئوکار، نیازمند هزینه نقدی و زمانی است تا بتواند کار را پیش ببرد.بنابراین اگر سئوکاری به شما گفت که اول نتیجه را ببینید، بعدا هزینه کنید، اصلا اطمینان نکنید.چون کسی که این حرف را می زند، اصلا سئوکار نیست و دانش کافی ندارد!

دلیل سوم این است که اگر کسی، بدون دریافت حداقل بخشی از هزینه، کار شما را بپذیرد، خود آن شخص، تعهدی به شما نخواهد داشت و در آینده می گوید، شما به من پولی ندادید که من کاری انجام دهم.

تعارف را کنار بگذاریم! تنها پول است که به کارها رسمیت می بخشد! بدون پول هیچ کاری رسمیت پیدا نمی کند.اصلا هم غلط نیست و ربطی هم به خراب شدن زمانه و مادی شدن و پول پرست شدن انسان ها ندارد! هر چیز باید جای خودش باشد.شما وقتی کالایی را به کسی می فروشید پول نمی گیرید؟شما وقتی به کسی تعهد می دهید که کاری انجام دهید، هیچ هزینه ای دریافت نمی کنید؟شاید وقتی می بینید، در ایران، کسی حرف از سئو می زند، و در کنارش  صحبت از پول پرستی و زمانه می کند، تعجب کنید! این عادت شخصی من است، که همه چیز را از کلیشه خارج کنم و مثل یک ماشین، یا انسان تک بعدی و اخمو با نوشته های کتابی، ننویسم و بتوانم سهم خودم را برای مبارزه با کپی پیست در جامعه ای که حتی برای بیان احساسات (در شبکه های اجتماعی)، از کپی پیست استفاده می شود، ایفا کنم!

کار با سئوکارهای ارزان

افراد و شرکت هایی که ارزان کار می کنند، قابل اطمینان نیستند.مشکل هم اینجاست که خود سئوکاران (غیر حرفه ای ها) هم نمی دانند قیمت ارزان یعنی چقدر! چه برسد به مشتریان!

اما به طور معمول سئوی زیر ۵۰۰ هزار تومان، نمی تواند، آینده خوبی داشته باشد مگر اینکه بسیار پایه باشد و کارهای پایه و On Page SEO انجام گیرد که همین کارها را خود صاحبان وب سایت ها با اندکی اطلاعات، می توانند انجام دهند.

به طور کلی قیمت های کم سئو (زیر ۵۰۰ هزار تومان یا سئوهای رایگانی که طراحان سایت انجام می دهند) همیشه یکی از حالت های زیر است:

۱- عدم دانش سئوکار

۲-فقط کارهای پایه سئو انجام می شود.مثل سئوی قالب و …

۳-رفع پنالتی گوگل

۴-استفاده از روش های غلط لینک بیلدینگ.مثلا سئوکار، در ۱۰۰ سایت اسپم و بی کیفیت خود، یک شبه لینک سایت شما را درج می کند!

۵-سئوکار قصد دارد همان هزینه کم را دزدی کند و هیچ کاری انجام ندهد.

۶-سئوکار درک و دانش درستی از سئو ندارد و بعدا به شما می گوید که باید قیمت را افزایش دهید یا اعلام شکست می کند یا از زیر کار در می رود.

۷-سئوکار، دوست دارد ضرر کند و از جیب، هزینه کند و وقت خود را تلف کند! اگر علتش را فهمیدید به من هم بگویید!

۸-سئوکار تضمینی نمی کند و تا حدی که برایش به صرفه باشد، کارهایی روی وب سایت شما انجام می دهد.

گزینه آخر، گزینه صحیح است و یک سئوکار با اخلاق و حرفه ای، اگر قیمت پایینی به شما دهد، حتما روش ششم را دنبال می کند.

منبع : سئوروز 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *