علت حذف سایت از نتایج گوگل

1

علت حذف سایت از نتایج گوگلReviewed by Moein on Apr 26Rating: 5.0علت حذف سایت از نتایج گوگلبررسی علت حذف بعضی از سایت ها در نتایج جستجوی گوگل

seo strategy template 23 2147502382 علت حذف سایت از نتایج گوگل

 سایت بسیاری از وبمستر هارو مشاهده کردم و حتی برای خود بنده هم یک زمانی این اتفاق افتاده بود که از نتایج گوگل حذف شده اند. ۹۰٪ این مشکلات به خاطر سهل‌انگاری مدیران سایت‌ها به وجود می‌آیند. در این نوشته می‌خواهم چند اشتباهی که باعث حذف یک سایت از نتایج جست‌وجو می‌شوند را بنویسم تا شما درگیر آنها نشوید.

۱- استفاده از مشخصه Noindex در متا تگ Robots

همیشه حواستان باشد که اگر سایتی را دیدید که به شکل تصویر فوق ایندکسی در گوگل ندارد، حتما از طریق گزینه View در مرورگرتان وارد View source شوید و به دنبال متاتگ Robots و مشخصه Noindex بگردید. اگر کدی مشابه کد زیر داشتید، بدانید که سایت شما به این خاطر از نتایج حذف شده و باید در تنظیمات سیستم مدیریت محتوا و یا کدنویسی سایتتان به دنبال آن بگردید و حذفش کنید

<meta name=”robots” content=”noindex,follow“/>

اگر از وردپرس و افزونه «وردپرس سئو»  استفاده می‌کنید، حتما به بخش «عنوان‌ها و متاها» در تنظیمات این افزونه بروید و مطمئن شوید که برای نوشته‌ها، برگه‌ها و دسته‌بندی‌ها تیک گزینه روبات متا ( noindex , follow ) را نزده باشید.

۲- تنظیم اشتباه فایل Robots

تا به حال شده در نتایج جست‌وجو و در بخش توضیحات صفحه چیزی مثل متن زیر ببینید؟A description for this result is not available because of this site’s robots.txt – learn more.راستش این اتفاق زمانی می‌افتد که به طور مثال شما می‌خواستید یک صفحه را به کل از نتایج جست‌وجو حذف کنید و یا به گوگل دسترسی بررسی آن صفحه را ندهید و به جای استفاده از متا تگ Robots و مشخصه Noindex، با فایل Robots.txt این کار را انجام دهید. یادمان باشد که بستن دسترسی گوگل از طریق فایل robots.txt به صفحه‌ای که ایندکس شده، باعث حذف آن از نتایج جست‌وجو نمی‌شود. صرفا گوگل دیگر نمی‌تواند آن را بررسی کند.به طور کلی نیازی نیست که صفحات را از طریق فایل Robots.txt محدود کنید (مگر بخش‌های مدیریتی سایتتان) و اگر هم می‌خواهید که صفحه را از نتایج جست‌وجو حذف کنید، بهترین کار استفاده از مشخصه Noindex است.

۳- حذف سایت از طریق وبمسترتولز

به جذاب‌ترین مسئله می‌رسیم! برخی از دوستان عزیزی که در حیطه سئو کار می‌کنند زمانی که با مشتری‌شان به مشکل می‌خورند و یا می‌خواهند که پول بیشتری بابت پروژه از مشتری بگیرند، سایت را از طریق وبمسترتولز حذف می‌کنند و با دریافت مبلغی، مجدد آن را باز می‌گردانند.اگر ایندکس‌های سایت شما از نتایج جست‌وجو حذف شد و مشکلات فوق را نداشتید، حتما به این بخش سری بزنید. ابتدا وارد پنل وبمسترتولز خود شده و به پنل تنظیمات سایتتان بروید. در منوی سمت راست گزینه Google Index را انتخاب کنید و به صفحه Remove URLs بروید.در این صفحه احتمالا چیزی که باعث می‌شود خیال شما راحت شود، متن No URL removal requests است. اما صبر کنید! در این بخش درخواست‌هایی که به تازگی توسط شما پر شدند و در حال بررسی توسط گوگل هستند، نمایش داده می‌شوند. اما اگر بخواهید درخواست‌هایی که بقیه داده‌اند و گوگل آنها را انجام داده است را ببینید باید برروی باکس روبروی کلمه Show کلیک کنید و ببینید که آیا موردی هست که در جلویش عدد ۱ یا بیشتر دیده شود؟

اگر چنین حالتی در این بخش دیدید سریعا برروی همان گزینه کلیک کنید، برروی دکمه Reinclude کلیک کنید و سپس تایید کنید. حالا چند ساعتی صبر کنید و مجدد با site:your-site-url.com روند ایندکس شدن سایتتان را بررسی کنید. البته شاید این روند تا چند روز هم طول بکشد. اگر شخص دیگری این کار را کرده، باید در همان لحظات دسترسی‌اش را به وبمسترتولز سایتتان حذف کنید. برای این کار برروی دکمه چرخ‌دنده بالا سمت راست وبمسترتولز کلیک و به بخش users & site owners بروید و اگر ایمیلی به جز ایمیل خودتان می‌بینید، دسترسی آن را به پنل سایتتان قطع کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *