تاثیرات iframe در سئو

1
تاثیرات iframe در سئو

تاثیرات iframe در سئو


تاثیرات iframe در سئوReviewed by Moein on May 26Rating: 5.0تاثیرات iframe در سئوتاثیرات iframe در سئو

iframe cover تاثیرات iframe در سئو

شاید برای خیلی از طراحان وب سایت سوال باشد که آیا آی فریم برای سایت در نظر موتورهای جستجو ضرر دارد یا خیر؟ اصلا آی فریم فایده ای برای وب سایت دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل. خیلی جاها شنیده ایم و خوانده ایم که iframe باعث اسپم شدن سایت میشود! اول از همه بگذارید تکلیف را روشن کنیم که اگه هم قرار باشد مشکل این چنینی پیش بیاید برای سایتی پیش می آید که کد آی فریم را گذاشته است ، نه آن سایتی که ادرسش در کد آی فریم قرار گرفته است.

گوگل می گوید که موتورهای جستجو نمی توانند محتوای درون آی فریم را ببینند و خوب این یعنی اینکه آن صفحه اصلا توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس نمی شود ولی حرفی از اینکه اسپم هست و … زده نشده است. گوگل گفته که اگر مجبور هستید استفاده کنید، از تگ ها دیگر استفاده کنید. چون یکسری از سایت ها در طراحیشان و برای آوردن مثلا منوی سایت از فریم ها استفاده می کنند. حالا بجز مشکلی که موتورهای جستجو در دیدن صفحات فریم دارند، مشکل بعدی مرورگرها هستند. چون یکسری از مرورگرها از فریم ها پشتیبانی نمی کنند. و اصلا بخشی از این ناراحتی موتورهای جستجو از همین هست. حالا گوگل آمده پیشنهاد داده که اگه مجبور هستید از فریم استفاده کنید، حتما تگ noframe را در کنارش استفاده کنید. حالا این تگ چه کاری می کند؟ این تگ مانند تگ alt برای تصاویر هست. یعنی اگه مرورگری از آی فریم پشتیبانی نکرد و آن را نمایش نداد، یک متن بجای آن نمایش داده شود که بگوید اینجا چه چیزی بوده است.

<IFRAME src="EasySeo.html" width="400" height="500"
  scrolling="auto" frameborder="1">
  [Your user agent does not support frames or is currently configured
  not to display frames. However, you may visit
  <A href="seo.html">the related document.</A>]
</IFRAME>

الان در کد بالا قرار هست در یک آی فریم فایل easyseo.html نمایش داده شود و اگر مرورگر نتوانست آن صفحه را لود کند، کاربر با پیام زیر :
Your user agent does not support frame
مواجه می شود.
حالا ۲ مورد دیگر باقی می ماند:
اولا یکسری از برنامه نویس ها برای سیستم های php و مشابه دستور include را پیشنهاد می کنند که مثلا در کدی مثل:
?< php include(’takwd.php >? ;)’
فایل seo.php فراخونی می شود و خوب در آن می توانید هرچیزی که میخواهید را قرار بدهید.
مورد بعدی در مورد مسئله مهمی هست که بخاطر آن خیلی ها از آی فریم استفاده می کنند و آن افزایش بازدید سایت و به نوعی بهتر کردن رتبه الکساست. این یکی را نمی توانیم با قطعیت بگوییم آری یا خیر. خیلی ها میگویند دیگر الکسا اینها را شمارش نمی کند ولی خوب سایت های آمارگیر بزرگی مثل histats بازدیدهای آی فریمی را شمارش می کنند! اثباتی برای عدم استفاده از کد Iframe : Michael Martinez ، یکی از اعضای فروم high ranking forums ، ازمایشی را برای اثبات این مسئله انجام داده است . او ، درون یکی از سایت های خود که ایندکس بالایی و رتبه مناسبی داشته درون یک صفحه iframe ، یکی از دامنه های تازه ثبت شده خود را لینک کرده است . آن زمان ، دامنه جدید ایشان توسط گوگل شناخته نشده بود . بعد از مدتی ، دامنه ایشان کاملا توسط گوگل ایندکس شده بود و انکور تکست ایشان تاثیر خودش را بر روی رتبه کلمات گذاشته بود و ایشان سایت خود را با انکور تکستی که لینک کرده بودند ، در نتایج گوگل مشاهده کردند. نتیجه گیری : سعی کنید ، اگر نیازی به استفاده از iframe ندارید آن را حذف کنید و یا لینک های درون آن را nofollow کنید .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *