در مدت زمان نسبتا زیادی که از آخرین آپدیت گوگل میگذرد ، تغییر و تحولاتی مشاهده میشود. امروز به یکی از مهمترین تغییرات می خوام اشاره کنم ، یعنی تغییر در ساختار لینک سایت ها در نتایج جستجوی گوگل البته برای جستجوی کابران موبایل . مثل اینکه این اواخر کاربران موبایل اهمیتشون بالاتر رفته و الگوریتم هم داره به همین سمت میره ، اول که سازگار بودن قالب با موبایل و بعد هم این نشون دهنده صحت این حرف بندست .
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید بعد از اعمال این تغییرات آدرس از شکل :
en.m.wikipedia.org/…/History_of_google…
به شکل موقعیت دقیق آن لینک در آمده است مانند مثال زیر :
WIKIPEDIA > WIKI > GOOGLE
اولین قسمت نشان دهنده ی نام سایت میباشد که در اینجا ویکی پدیا است قسمت بعدی ( ( WIKI نشان دهنده ی نام فولدری است که مطالب در آن دسته بندی شده است و قسمت پایانی فایل مربوط به مطلب میباشد که به صورت موقعیت در می آید .
اما این تغییرات چه مزیت هایی خواهد داشت ؟
اولین مزیت این تغییرات آن است که با توجه به اینکه آدرس امکان دارد بسیار طولانی باشد و گوگل هم نمیتواند بیشتر از یک تعداد کاراکتر را نشان دهد در نتیجه ادامه ی آدرس نشان داده نمیشود اما با وجود این ویژگی موقعیت مطلب به صورت دقیق و با کوتاهترین کاراکتر به نمایش در می آید . دومین مزیت این تغییرات به نفع صاحبان سایت هایی است که در نتایج گوگل حضور دارند با توجه به اینکه این روش آدرس را به صورت دسته بندی شده و یک سری کلمات کلیدی نمایش میدهد باعث میشود که آن سایت علاوه بر اینکه از طریق توضیحات سایت خود ورودی گوگل دریافت میکند بتواند تا از این تغییر هم ورودی به جیب بزند !!! که خود نیز نوعی منفعت برای صاحبان این تیپ سایت ها است .
تشکر میکنم از مطالب خوب سایتتون .
واقعا پست خوبی بود.