اصطلاحات سئوReviewed by Moein on May 17Rating: اصطلاحات سئواصطلاحات سئو
لغات و اصطلاحات سئو – دایره المعارف سئو و بهینه سازی
در این مجموعه از مقالات از اصطلاحت مرتبط با سئو استفاده خواهیم کرد لذا ابتدا بهتر است برای کمک به درک بهتر مقالات مروری بر این اصطلاحات و تعریف آنها داشته باشیم.لازم به ذکر می باشد که این بخشی از پر کاربردترین اصطلاحات و لغات سئو است.
- CMS : میباشد به معنای سامانه مدیریت محتوا به طور مثال Content Management System مخفف
- میباشد. CMS یک word press
- CTR : میباشد و نمایانگر درصد کاربرانی که بر روی یک لینک کلیک کرده Click-through rate مخفف
- اند می باشد.
- GYM : میباشد و مشخص کننده صاحبان بزرگترین موتورهای جستجو. Google Yahoo Microsoft مخفف
- Link juice : اعتباری است که یک صفحه وب به دیگر صفحه وب، بواسطه لینک دادن به آن صفحه، میدهد.
- Long tail : به کلمات کلیدی طولانی و مرکب گفته میشود.
- Meta Tags : کدهایی که در بخش Head صفحات HTML قرار میگیرند و از آنها در صفحات حاصل از
- جستجو استفاده میشوند.
- Organic traffic : ترافیک طبیعی، منظور ترافیکی است که حاصل از تبلیغات کلیکی در گوگل نمیباشد.
- PR : مخفف Page Rank میباشد و نمایانگر تعداد لینکهایی ورودی یک صفحه میباشد.
- SERP : مخفف Search Engine Result Page میباشد که منظور همان صفحه های حاصل از نتایج
- جستجو میباشد.
- Spider : به روباتهای نرم افزاری موتورهای جستجو گفته میشود که وظیفه بررسی و فهرست وب سایتها را به
- عهده دارند .
- Stuffing : به استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب گفته میشود.
- UGC : مخفف User Generated Content میباشد و به معنای محتوای ایجاد شده توسط کاربر میباشد
- مانند کامنتهای یک پست.
- SEM : مخفف Search Engine Marketing می باشد. به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا
- بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود.
- BACK LINK : به معنای لینک ها ی پشتیبان میباشد و از طریق خریدن به دست می آید .
- LINK BUILDING : به معنای لینک سازی میباشد و تفاوت آن با بک لینک در رایگان بودن آن است .
- CRAWLERS : به معنای خزنده ها ی گوگل بوده و با Spider مترادف میباشد .
بدون دیدگاه