یکی از ابزارهای محبوب تحلیل کلیدواژه ها ابزار گوگل ادوردز میباشد. این ابزار برای بازاریابی کلیکی AdWords طراحی شده است ولی در بین متخصصان سئو به علت رایگان بودنش رواج بسیاری دارد. من توصیه میکنم که ابتدا وارد اکانت AdWords شده چون اگر وارد نشوید گوگل اطلاعات کمتری را نشان میدهد. اگر شما اکانت AdWords را ندارید به AdWords.com رفته و اکانتی بسازید ولی اینکار کمی زمانبر است و شما نباید کار خود را با کمپین کلیکی شروع یا پولی پرداخت نمایید. در پایان ابزار کلیدواژه ای را لود کنید و کار آغاز میشود.
حتماً تا حالا در صفحههای نتایج جستجوی گوگل دیدهاید که در بالای نتایج، سمت راست آنها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده میشود. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شدهاند. قابلیتهای ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوع تر و گستردهتر است. گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص داده است در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند. به این ترتیب صاحبان وبسایتها میتوانند با هزینههایی به نسبت کم وبسایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وبسایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید میتوانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وبسایتی باشید که کاربر با آن مواجه میشود. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.
در این تصویر نمونه ای از تبلیغات گوگل در جستجوی عبارتی را مشاهده می کنید
در روش گوگل ادوردز گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ داده است مبلغی کم نمیکند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم میکند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.
ممنون از اطلاعاتی خوبی که در مورد این
سرویس قرار دادید
ممنون اطلاعات کاملی بود