نکاتی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت

1

نکاتی برای افزایش سرعت بارگذاری سایتReviewed by معین همراهی on Oct 1Rating:

site speed 300x165 نکاتی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت

۱- ارتقاء به نسخه جدید : در ابتدای کار برای استفاده از راهنمایی های این بخش باید سیستم مدیریت محتوای خود را مثل وردپرس به آخرین ورژن ارتقاء دهید. زیرا آخرین نسخه هر سیستمی می تواند ویژگی های جدیدی نسبت به نسخه قبلی در خود داشته باشد که روند سایت شما را بهبود خواهد بخشید.

۲- استفاده از حداقل پلاگین ها : خیلی از مدیران سایت ها و وبلاگ نویسان که در ایران بیشتر بر روی وردپرس فعالیت می کنند برای راحتی کار از پلاگین های زیادی استفاده می کنند که همین موضوع می تواند سرعت لود صفحات وب را پایین آورد. بهترین راه حل برای این موضوع اینست که به جای به کار بردن پلاگین های زیادی و گاها بی مصرف بهتر است از کدنویسی استفاده کنیم تا هم حجم دیتابیس کم شود و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت به نسبت زیادتر شود.

۳- اجتناب از بکارگیری جاوا اسکریپت : بسیاری از تم ها و پوسته های به کار رفته توسط سایت های مختلف داری کدهای JS غیرضروری هستند. می توانید برای سرعت بخشیدن به وبلاگ خود آنها را غیرفعال کرده یا با ابزارهای دیگر جایگزین کنید.

۴- کدنویسی تمیز : برای اینکه حجم دیتابیس سایتتان کمتر شود بهتر است تا کدهای ناخواسته و غیرضروری را تمیز کرده یا پاک کنید. همچنین سعی نمایید تا اگر دانش کافی در زمینه HTML یا CSS دارید ، خطاهای روی داده در این زمینه را اصلاح کنید.

۵- سادگی در کار : همیشه یک سایت یا وبلاگ تر و تمیز و ساده با فضاهای مناسب مثل منوها ، دسته بندی ها ، فوتر یا درون مایه سایت می تواند روی سرعت وب سایت شما تاثیر مستقیم داشته باشد. به کار بردن یک پوسته یا تم سبک و ساده می تواند از حیث موتورهای جستجو مثل گوگل نیز اهمیت پیدا نماید

 ۶- بهینه سازی تصاویر : آیا وبلاگ شما بیش از حد تصاویر مختلف را در خود دارد ؟ اگر سایت یا وبلاگ شما موضوع و محوری به غیر از گالری عکس دارد، فکر نمی کنم که به کار بردن تصاویر زیادی در آن خوشایند باشد. ایده آل ترین کار اینست که تصاویری بین ۱ تا ۵ عکس را در هر مطلبتان بگنجانید. اگر هم از عکس در بین مطالب استفاده می کنید که سعی نمایید تا حجم و اندازه آنها را با برنامه هایی مثل فتوشاپ کم کنید و البته بهتر است از تصاویری با پسوند JPG استفاده کرده و از GIF یا PNG نیز صرف نظر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *