نحوه عملکرد موتورهای جستجو

1

abstract, analysis, analyze, backlinks, figure, drawn, homepage, html, icon, index, content, internet, keyword, concept, conceptual, solution, marketing, male, online marketing, optimization, programming, professional, quality, ranking, ranking; recherche, keyword, search engine, seo, random figures, keyword, strategy, search terms, search, search search results, search engine, search engine optimization, symbol, tagcloud, traffic, web design, web design, webmaster, webpage, website, web site, web application, tools, drawing


نحوه عملکرد موتورهای جستجوReviewed by Moein on May 17Rating: 5.0نحوه عملکرد موتورهای جستجونحوه عملکرد موتورهای جستجو

how se work نحوه عملکرد موتورهای جستجو

نحوه عملکرد موتورهای جستجو
اینترنت بسیار گسترده میباشد، در حال حاضر تقریباً ۱۰ بیلیون صفحهات وب فهرست شده اند، مطمئناً بدون کمک موتورهای جستجو امکان پیدا کردن اطلاعات ناممکن خواهد بود موتورهای جستجو با تهیه فهرست از صفحات مختلف وب و نمایش صفحات مرتبط با جستجوی شما نظم و قاعده به اینترنت می بخشند. اما این فهرست دائماً در حال تغییر میباشد. وب سایتهای جدید به صورت روزانه خلق میشوند، سایتهای قدیمی طراحیشان را عوض میکنند، فایلهای جدید آپلود میشوند و … . از آنجا که ماهیت اینترنت پویا و داینامیک میباشد
موتورهای جستجو نیاز به ابزاری دارند تا بتوانند این فهرست را بروز نگه دارند. این همان نقطه است که کرالرها یا spider ها وارد ماجرا میشوند. این روباتهای نرم افزاری خودکار صفحات وب و مطالب آنها را بررسی می کنند، آنها لینک ها، تصاویر، ویدیو ها و دیگر فایلهای وب سایتها را فهرست میکنند. مراحلی که موتورهای جستجو برای ایجاد نتایج جستجو طی میکنند به این صورت میباشد :

اکتشاف: spider وب سایت شما را از طریق یک لینک و یا از طریق Add URL Page پیدا میکند. گوگل تنها پیگیر لینکهای href و src میشود.
فهرست: صفحات یافت شده بررسی شده و به فهرست اضافه میشوند.
نتایج : زمانی که شما اقدام به جستجو میکنید، موتورهای جستجو فهرست خودشان را بررسی میکنند و نتایجی که
مرتبط با جستجو شما هستند را نمایش میدهند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحات مرتبط با جستجو را نمایش دهند نیاز به یک سیستم رتبه بندی دارند. فاکتورهای بسیاری برای رتبه بندی صفحات وب وجود دارند که برای موفقیت در زمینه سئو آشنایی با آنها الزامی است. فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو ارتباط بین صفحات موجود در فهرست و عبارات مورد جستجو بواسطه بیش از ۱۱۱ فاکتور تشخیص داده میشود. امکان بررسی تمامی این فاکتورها امکانپذیر نیست نه به خاطر اینکه زمانش را نداریم بلکه به این خاطر است که اکثر آنها را نمیدانیم چه هستند و موتورهای جستجو هم هیچوقت آنها را منتشر نخواهند کرد. اما طی تحقیقاتی که توسط متخصصین صورت گرفته برخی از مهمترین آنها مشخص شده اند:

  • لینکها : زمانی که در رابطه با رتبه صفحه صحبت به میان می آید عملا صحبت بر سر لینک ها میباشد. الگوریتم آنالیز لینکهای گوگل توسط Larry Page و Sergei Brin دو بنیانگذار گوگل ایجاد شد. این الگوریتم در محاسبات خودش ارزش بالایی برای تعداد لینکها قائل میباشد. در نظر این الگوریتم هر لینک به یک صفحه به عنوان یک رای به کیفیت مطالب آن صفحه میباشد، در نتیجه هرچه تعداد لینکهای ورودی به یک صفحه بیشتر باشند رتبه آن صفحه بالاتر خواهد رفت. نکته ای که نباید آنرا فراموش کرد این هست که این سیستم یک سیستم دموکرات نیست. تمامی لینکهای ورودی به یک میزان بر روی رتبه صفحه تاثیر نمی گذارند. لینکهایی که از صفحات معتبر به یک صفحه داده میشوند دارای تاثیر بیشتری هستند.
  • کلمات کلیدی : پراکندگی کلمات کلیدی در صفحات وب نیز مهم هستند. گوگل معمولا چک میکند که آیا کلمات مورد جستجو در صفحات وب شما موجود میباشند یا نه. اگر این کلمات در نام دامین شما، آدرس صفحه شما، عنوان صفحه، تیتر عناوین و محتوا و … موجود باشند صفحه با عبارات جستجو مرتبط فرض میشوند.
  • عمر سایت : در دید گوگل سایتهای قدیمی دارای اعتبار بالاتری نسبت به سایتهای جدید دارند. تازگی : آپدیت مرتب وب سایت شیوه ای پسندیده از نظر سئو میباشد. اضافه کردن صفحات جدید و یا بروز رسانی صفحات قدیمی به گوگل این سیگنال را میدهد که سایت غیر فعال نیست.
  • دیگر فاکتورها : همانطور که اشاره شد بررسی تمامی فاکتورها امکانپذیر نیست. فاکتورهای دیگری مانند سرعت لود صفحه، ساختار صفحه، رتبه نویسندگان صفحه و … شناخته شده اند. اما فاکتورهایی که در بالا نام برده شده اند مهمترین آنها هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *