الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

1
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل


الگوریتم مرغ مگس خوار گوگلReviewed by Moein on May 20Rating: 5.0الگوریتم مرغ مگس خوار گوگلالگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

hummingbird algorithm الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

چهارمین آپدیت گوگل – مرغ مگس خوار الگوریتم
علت نامیدن این الگوریتم به مرغ مگس خوار موجودی که در هر ثاینه ۰۲۲ بار بال می زند و توانایی این را دارد به صورت ساکن و یا برگشت به عقب هم این کار را انجام دهد، دقت این مرغ برای شکار مگس ها در حین سرعت فوق العاده بالای این موجود مثال زدنی است، دلیل انتخاب این الگوریتم به این نام، انتخاب صفحات مفید وب سایت از بین میلیارد ها صفحه وب سایت و صد البته انتخاب اصلح و مفید این الگوریتم می باشد. این یک نام جدید است برای الگوریتم جستجو ی جدید که گوگل ان را برای بازگرداندن نتایج مورد استفاده تر و مفید تر از گوگل تهویه نموده است. مرغ مگس خوار در چه نوع فعالیت های جستجوی جدیدی کمک می کند؟ جستجوی مکالمه ای یکی از بزرگترین نمونه هایی است که گوگل ارائه کرده است. مردم، در مورد جستجو، احتمالا مکالمه داشتن را سودمندتر می یابند. “نزدیکترین محل به خانه ی من برای خرید آیفون ۵ اس کجاست؟” یک موتور جستجوی متداول احتمالا بر یافتن نظایر کلمات مثلا یافتن صفحه ای حاوی کلمات “خرید” و “آیفون ۵ اس” تمرکز می کند. – اما مرغ مگس خوار بر معانی پشت کلمات تمرکز می کند. او مکان حقیقی منزل شما را، در صورتی که آن را با گوگل به اشتراک گذاشته اید، درک می کند. او درک خواهد کرد منظور شما از “محل” یک فروشگاه واقعی فیزیکی است. او خواهد دانست که “آیفون ۵ اس” نوع خاصی از وسایل الکترونیکی است که در فروشگاه های خاصی عرضه می شود. آگاهی از تمام این معانی می تواند گوگل را در فراتر رفتن از یافتن تنها صفحاتی حاوی کلمات متناظر یاری کند. به صورت مشخص، گوگل گفته است که مرغ مگس خوار توجه بیشتری به هر واژه ی هر پرس وجو می کند، و این که تمام پرس وجو تمام جمله یا مکالمه یا معنا مد نظر قرار می گیرد و نه تنها واژه هایی مشخص از آن را تضمین می کند. هدف – این است که صفحاتی مطابق با معنا بهترند از صفحاتی مطابق با تنها چند واژه. ریتم جدید گوگل برای نمایش نتایج جستجو : مرغ مگس خوار گوگل اعلام کرد الگوریتم جدیدی را برای موتور جستجوی خود به کار گرفته است. این امربه خصوص برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند بسیار بحث برانگیز شده , تا حدی که عده ای با انتشار این خبر نگران فعالیت ها و دست اورد های خود تا کنون شدند,این در حالیست که گوگل اذعان داشت از ماه گذشته "مرغ مگس خوار" به فعالیت خود مشغول است و در صورت داشتن مغایرت با استانداردهای به کار برده شده در سایت شما تاثیر ان بر روی ترافیک سایت هم اکنون قابل رویت می باشد.همچنین نا گفته نماند سایر فاکتورهای دخیل در نتایج سئو نیز مدام در حال تغییر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن انها در مورد الگوریتم جدید نتیجه گیری کرد. 

در مورد تمام این به روز رسانی های پنگوئن، پاندا و غیره چطور؟ آیا آن ها تغییری در الگوریتم نبوده اند؟

پاندا، پنگوئن و سایر به روز رسانی ها تنها تغییراتی در بخش هایی از الگوریتم قدیمی بوده اند، نه جایگزین سازی کامل تمام آن. الگوریتم را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید. آن تغییرات همانند تعویض ) xxx ( روغن موتور یا قرار دادن یک پمپ بهتر در آن بودند. مرغ مگس خوار یک موتور کاملا جدید است، گرچه به استفاده از برخی بخش های یکسان با موتور قدیمی، مانند پنگوئن و پاندا ادامه می دهد.

موتور جدید از قطعات قدیمی استفاده می کند؟

هم آری و هم نه. بعضی از بخش ها کاملا خوب هستند، پس دلیلی برای دور انداختن آن ها وجود نداشت. سایر بخش ها نیز مدام در حال جایگزین شدن می باشند. به طور کلی، مرغ مگس خوار آن چنان که گوگل می گوید موتوری نوین ساخته – شده از هر دوی قطعات جدید و قدیمی است که به شکلی ساماندهی شده است که به طور ویژه نیازهای جستجویی امروزی را تامین نماید، نه موتوری ساخته شده برای نیازهای ده سال پیش و با استفاده از فناوری های آن زمان.

آیا این به معنای از دست دادن بازدیدکننده های هدایت شده از سوی گوگل است؟

اگر طی ماه گذشته از دست نداده باشید به این معناست که شما از مرغ مگس خوار به سلامت گذشته اید. با این همه، این موتور یک ماه پیش فعال شده است. اگر امکان دچار مشکل شدن شما با وجود آن وجود داشت، باید تا الان متوجه می شدید. روی هم رفته، هیچ فریاد عمده ای از سوی ناشران در مورد از دست دادن رتبه ی خود برنخاسته است. به نظر می رسد این حقیقت از این گفته ی گوگل که این بیشتر یک اثر پرسش به پرسش است که احتمالا جستجوهایی خاص به ویژه – جستجوهای پیچیده را بهبود می بخشد، نه چیزی که موارد اصلی و اساسی را دچار تغییر و در نتیجه انتقال ترافیک های – عمده و بزرگ ایجاد می کند.
 

آیا این به معنای مرگ SEO است؟
خیر، SEO دوباره نمرده است! در واقع گوگل می گوید هیچ چیز جدید یا متفاوتی که SEO یا ناشران باید نگران آن باشند وجود ندارد. به گفته ی او راهنمایی ها یکسان باقی می مانند: دارای محتوای اصیل و با کیفیت می باشند. سیگنال هایی که در گذشته اهمیت داشته اند بااهمیت باقی می مانند؛ مرغ مگس خوار تنها به گوگل امکان پردازش آن ها به روشی نوین و احتمالا بهتر را می دهد.

آیا این می تواند گوگل را بدتر سازد؟
مطمئنا خیر. گرچه نمی توانیم بگوییم گوگل بهتر شده است، اما می دانیم که مرغ مگس خوار اگر واقعا طی ماه گذشته – مورد استفاده قرار گرفته است هیچ موجی از گلایه های کاربران را که بگویند نتایج گوگل ناگهان بد شده اند را ایجاد – نکرده است. مردم هنگامی که چیزی بدتر شود اعتراض می کنند؛ اما معمولا هنگامی که چیزی بهتر شود متوجه نمی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *