افزایش سرعت بارگذاری سایت

1

افزایش سرعت بارگذاری سایتReviewed by Moein on May 7Rating: 5.0افزایش سرعت بارگذاری سایتافزایش سرعت بارگذاری سایت

site speeed افزایش سرعت بارگذاری سایت

حداکثر زمانی که کاربر انتظار دارد تا یک سایت یا وبلاگ بارگذاری شود بین ۱۰ تا ۱۲ ثانیه است که مطمئنا مدیر سایت باید فکری برای این معضل بنماید.  ترفند ها و راهنمایی های خوب و مناسبی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت در اینترنت پیدا می شود که هرکدام سعی در آموزش روندی برای بالا بردن زمان پاسخ دهی وب سایت به کاربران است. بله همه آنها بدردبخور هستند و می توانید همه را مرور و مطالعه کرده و در سایت خود به کار ببندید.امروز ماهم به چند نکته مفید برای افزایش سرعت سایت اشاره می کنیم که امیدوارم به کارتون بیاد و تاثیر خوبی داشته باشید . با ما همراه باشید .

۱- ارتقاء به نسخه جدید : در ابتدای کار برای استفاده از راهنمایی های این بخش باید سیستم مدیریت محتوای خود را مثل وردپرس به آخرین ورژن ارتقاء دهید. زیرا آخرین نسخه هر سیستمی می تواند ویژگی های جدیدی نسبت به نسخه قبلی در خود داشته باشد که روند سایت شما را بهبود خواهد بخشید.

۲- استفاده از حداقل پلاگین ها : خیلی از مدیران سایت ها و وبلاگ نویسان که در ایران بیشتر بر روی وردپرس فعالیت می کنند برای راحتی کار از پلاگین های زیادی استفاده می کنند که همین موضوع می تواند سرعت لود صفحات وب را پایین آورد. بهترین راه حل برای این موضوع اینست که به جای به کار بردن پلاگین های زیادی و گاها بی مصرف بهتر است از کدنویسی استفاده کنیم تا هم حجم دیتابیس کم شود و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت به نسبت زیادتر شود.

۳- اجتناب از بکارگیری جاوا اسکریپت : بسیاری از تم ها و پوسته های به کار رفته توسط سایت های مختلف داری کدهای JS غیرضروری هستند. می توانید برای سرعت بخشیدن به وبلاگ خود آنها را غیرفعال کرده یا با ابزارهای دیگر جایگزین کنید.

۴- بهینه سازی تصاویر : آیا وبلاگ شما بیش از حد تصاویر مختلف را در خود دارد ؟ اگر سایت یا وبلاگ شما موضوع و محوری به غیر از گالری عکس دارد ، فکر نمی کنم که به کار بردن تصاویر زیادی در آن خوشایند باشد. ایده آل ترین کار اینست که تصاویری بین ۱ تا ۵ عکس را در هر مطلبتان بگنجانید. اگر هم از عکس در بین مطالب استفاده می کنید که سعی نمایید تا حجم و اندازه آنها را با برنامه هایی مثل فتوشاپ کم کنید و البته بهتر است از تصاویری با پسوند JPG استفاده کرده و از GIF یا PNG نیز صرف نظر کنید.

۵- ازدحام تبلیغات : اگر گفته باشم که تبلیغات ها یکی از عوامل کاهش سرعت سایت ها هستند ، بیهوده نگفته ام. اگر خواهان این هستید که از تبلیغات برای کسب درآمد در سایت خود استفاده کنید ، لااقل از تعداد مشخص و از تبلیغ های متنی یا تصاویری که به صورت چشمک زن نیستند استفاده نمایید تا هم بارگذاری سایتتان بالاتر رود و هم نمای ظاهری سایت برای کاربران خوشایندتر باشد.

۶- تم و پوسته ها : یک تم ساده و مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید. قالب های بسیار زیادی برای دانلود در سطح وب وجود دارد که همه آنها بی نقص و کارآمد نیستند و باید وسواس خاصی برای بکار بردن آنها به عنوان پوسته سایتتان داشته باشید.

۷- میزبانی سایت : هیچ چیز مثل یک میزبان خوب برای سایت یا وبلاگ ضروری نیست . هیچ گاه برای سایت خود از هاست یا سرور غیرمعتبر استفاده نکنید که مطمئنا دچار مشکلات عدیده ای در سرعت و بارگذاری سایتتان خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *