اخطار گوگل به سایت های ناسازگار با موبایل

1

اخطار گوگل به سایت های ناسازگار با موبایلReviewed by معین همراهی on Apr 19Rating:

5 Mobile Website Usability Rules You Cannot Afford To Break اخطار گوگل به سایت های ناسازگار با موبایل

اخیرا شاید شاهد هشدار یا اخطاری از طرف گوگل در پنل ومستر خود یا ایمیل خود با این عنوان که Fix mobile usability issues found on شده باشید. این اخطار برای سایت هایی می باشد که قالب ناسازگار دارا نمی باشند. همونطور که از اسم خطا مشخصه مربوط میشه به قسمت موبایل و نتایجی که کابران از جستجو در موبایلشون دارند

سوالات متداول این موضوع:

  • – اگر این اخطار را بگیریم از نتایج گوگل حذف می شویم؟
  • خیر! فقط ممکن است کمی در نتایج جستجوی گوگل که در گوشی ها انجام می شود، افت داشته باشید! آن هم نه به زودی! این اخطار ، اخیرا شروع شده است و گوگل، ابتدا به شما فرصت می دهد و می خواهد با این پیام، شما را بیدار کند که به فکر باشید! فکر نکنید ماه دیگر، حتی در نتایج موبایل گوگل افت می کنید! اگر هم افت کنید، دلیل آن این اخطار و این تصمیمات گوگل نیست!
  • – گوگل به من این پیام را نداده است در عین حال، سایت من نمای موبایل ندارد.آیا من هم باید به فکر نمای موبایل باشم؟
  • بله! شما هم به فکر باشید.هشدار به یک سایت را، هشدار به همه سایت های مشابه تلقی کنید.
  • – اگر به خاطر نداشتن نمای موبایل، از جستجوی موبایلی نتایج گوگل افت کنم، بعد از اصلاح ساختار، و نمای موبایل، آیا به جای قبلی باز می گردم؟
  • بله گوگل، رتبه و ارزش هر سایت و صفحه را به خوبی می داند.اگر هم به دلیل ناسازگاری با نمای موبایل، در نتایج موبایل گوگل، افت کردید، برای همیشه رتبه شما در نمای موبایل گوگل از بین نمی رود.

قبل از هر چیز به قسمت Mobile Usability وب مستر تولز خود مراجعه کنید و ببینید سایت شما از نظر سازگاری با موبایل دقیقا چه وضعیتی دارد و چه صفحاتی از سایت شما، با موبایل سازگاری ندارد.

اگر سیستم مدیریت شما، وردپرس و جوملا و دروپال است، خیلی راحت با افزونه ها می توانید در کمتر از یک ساعت، سایت خود را با موبایل سازگار کنید! اگر قالب شما، اختصاصی است، با پرداخت هزینه جزئی به طراح سایت خود، می توانید نمای موبایل سایت خود را ایجاد کنید!افزونه wp-touch یکی از افزونه های معروف وردپرس برای همین منظور است.

اگر سیستم مدیریت محتوای عمومی ندارید و سایت شما اختصاصی با php یا asp.net طراحی شده است، با پرداخت مبلغی ، از طراح سایت خود بخواهید تا نمای موبایل سایتتان را طراحی و پیاده کند.

حتی اگر app موبایل دارید، داشتن نمای موبایل خالی از لطف نیست.بسیاری از کاربران، حوصله ندارند برای هر سایت که در نتایج جستجو ظاهر شده است، یک app روی گوشی خود نصب کنند!خود من شخصا، این چنین هستم!نمی شود به ازای هر جستجو در گوگل، مدام app نصب کنیم! پس یک نمای موبایل داشته باشید.یک سایت بدون app موبایل اما با نمای موبایل، می تواند، سایت تکمیلی باشد، اما صرف داشتن app و بدون نمای موبایل، حداقل برای کاربران جدید که از نتایج گوگل وارد می شوند، جالب به نظر نمی رسد.بخصوص برای کاربرانی که از اینترنت همراه ۲G و ۳G و ۴G استفاده می کنند.شما باید برای هر کیلوبایت دانلود این کاربران، احترام قائل باشید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *